Класическият офис е изчезващ вид и бавно, но сигурно се превръща в минало
Все по-често ставаме свидетели на такива прогнози от големите в ИТ бизнеса, които определят нашето бъдеще.
Нека погледнем практиката. Възможностите на унифицираната комуникация и средствата за групова работа от IBM се демонстрират на видео с една примерна компания, която се занимава с проектиране на кафеварки. Базираната в Италия фирма използва финкциите на Lotus Sametime за взаимодействие с технологичните инженери в... Китай. Чрез динамичният (практически мигновен) обмен триизмерните модели на изделията с помощта на функцията на Lotus Sametime и приложението 3DLive от Dassault Systemes, специалистите оперативно решават всички проблеми, свързани с качеството на бъдещия продукт, за да ускорят неговото извеждане на пазара.
Да, труда е направил от маймуната човек, и още живи индивиди, които помнят определения трудов ритъм ("от и до" с излетите през уикендите, периодическите "сбирки" в края на месеца и приятните дати за получаване на аванс и основна с отбелязване на събитието в неголям колектив).
Днес това започва да се превръща в минало за много компании, които бързо крачат в крак с новите технологии и бизнес прогреса, а в бъдеще – те ще стават все повече.
Както не без основание предричат бизнес консултантите, аналитиците и експертите на база наблюдаваните трендове и тенденции, виртуалното работно място (Virtual Workplace) става задължителен елемент за ефективността на труда. Няма да има повече нужда да се тъпчем в градския транспорт в средата на потни съграждани или да гълтаме изгорели газове в ежедневните задръствания и да похабяваме часове от остатъка на живота ни в безмислен път от вкъщи до работното място и обратно. Настъпва време, когато няма да има никаква необходимост от работа в офиса – просто ще вземаме своето работно място с нас. Работете ако искате и на плажа!
Настолните телефони и компютри също постепенно ще изчезнат, като ще бъдат заменени с разнообразни мобилни устройства, които ще поемат и традиционните офисни функции. Инструментите на социалните мрежи, възможността да се организират и провеждат конференции и съвещания във виртуалния свят ще заменя напълно реалното присъствие на хора. Моделите на работа и трудови отношения ще претърпят огромни промени благодарение на повсеместно разпространяващата се глобализация и "екологично дружелюбни" инициативи на бизнеса – честотата на посещения в офисите ще намалее, а ще се поощрява работата от дома.
Обикновенните ежедневни инструменти (наред с електронната поща) ще станат център за незабавен обмен на съобщения (Instant Messaging, IM) и средства за колективна работа в реално време. Подобно на електронната поща, която вече е станала неотменна част на съвременния бизнес процес, незабавния обмен на съобщения ще бъде предпочитан начин за бизнес взаймодействие за новото поколение труженици на клавиатурата. Разпространението на унифицираните комуникации се активизира в насока от традиционната услуга за незабавен обмен на съобщения и се превръща в "отправна точка" за разширяване мрежите на мултимодалните системи (предполагащи комбинирани различни транспортни мрежи при предаване на разнородна информация).
Нас ни очаква преход от телефонния звън към съвместните бизнес процеси. Компаниите преминават от използване на базовите възможности на моментните съобщения – подобно на функцията "click-to-call" и уведомяване за присъствие в мрежата ("online presence”) – към тясна интеграция на услугата IM с бизнес-процесите и специализирани бизнес-приложения.
Функционалната съвместимост (Interoperability) и откритите стандарти ще пометат собственическите канони в сферата на бизнеса и обществения живот. Всеобщата нужда от функционална съвместимост и наличието на установени отраслови стандарти карат доставчиците на услуги да имплементират унифицирани комуникации и да обезпечават взаимодействието на своите системи. Възможността, която излиза наяве при конвергентно, колективно и функционално богато "присъствие онлайн" позволява на хората и компаниите бързо да намират и използват нужните ресурси, повишавайки ефективността на бизнеса и качеството на живот.
Появяват се нови модели бизнес конференции, делови преговори и съвещания. Правилата на поомръзналите ни традиционни избирателни съвещания с разгласяване по телефона стават история. Съществуващите модели "работни съвещания" напълно се трансформират, а методите, средствата и процесите стават във висша степен оперативни, специализирани и целенасочени (а не универсални), основани на контекстта и необходимостта.
В практиката онлайн корпоративните съвещания оказват широка приемственост на технологиите за триизмерни виртуални светове и интерактивни бизнес игри, доколкото максималната приближеност към класическия модел (или, с други думи, придаването на социално типичните черти на ежедневните работни операции), ще стане обичайно използвана от следващото поколение служители, които ще работят по-продуктивно в позната и разбираема среда.
Дори сега услугите и платформата на унифицираните комуникации и колективната работа получава широко признание. Глобалното подразделение IBM Global Technology Services помага на клиенти по целия святда внедряват и експлоатират конвергентни мрежи за предване на глас, видео и данни. Например IDEA Cellular – водещ оператор на мобилна мрежа, член на многопрофилния промишлен холдинг Aditya Birla Group – осъществява, с участието на IBM и Cisco, внедряване единствено по рода си на система за унифицирани телекомуникации и групова работа, която е призвана да съдейства за повишаването на продуктивността на персонала и ръстта на бизнеса. IBM предоставя необходимите услуги, активи и интелектуални ресурси за консултации и проектно поддържане на внедряването, като обезпечава безпроблемното интегриране на решението в съществуващата бизнес среда. Инвестициите на IBM ще бъдат насочени по направление осигуряване нуждите на клиентите при интеграцията на мултиплатформени среди и различно мрежово оборудване на доставчиците на услуги по свръзките. IBM също така много инвестира в обучение и повишаване квалификацията на инженерите, консултантите и специалистите по сервизното обслужване на основата на методология Global Services Method and Reference Architecture, успешно тествана върху хиляди подобни проекти.
Значителен брой водещи компании от цял свят използват програмно осигуряване и услуги на IBM за имплементиране на нови решения в унифицираните комуникации. Avaya разработва за Кредитния съюз на служителите от щата Пенсилвания (Pennsylvania State Employee's Credit Union, PSECU) една добра система от унифицирани комуникации, основана на технологии от IBM и включващи услугите - телефонна и факсова връзка, електронна поща и незабавен обмен на съобщения. Компанията Forterra System с помощта на технологията IBM UC2 (унифицирани комуникации + средства за групова работа) създават иновационни решения под кодовото име "Babel Bridge" ("Вавилонски мост"), който позволява на разузнавателните служби в САЩ да използват единна графична система за оперативно взаимодействие във виртуалния свят. Бизнес партньор на IBM - компанията VBrick пусна на пазара допълнителен програмен модул VBrick Video Plug-in for Lotus Sametime, който осигурява предаването на поточно видеосъдържание (включително услугата "видео по поръчка") в среда IBM Lotus Sametime.
В това направление действа и Cisco, която обяви новата стратегия на Cisco Motion. Тя предоставя на бизнеса практическо решение за интеграция на мобилни устройства, приложения, системи за охрана и разнородни мрежи на база единна унифицирана платформа.
Основния елемент от стратегията на Cisco Motion е устройството Cisco 3300 Series Mobility Services Engine (MSE). Тази хардуерна платформа има открит интерфейс API за консолидация и поддръжка на разнообразни мобилни услуги в жични и безжични мрежи. Cisco изведе на пазара четири програмни продукта за платформата MSE: софтуер за репорти на Cisco Context-Aware Software, система за предотвратяване на проникване Cisco Adaptive Wireless Intrusion Prevention System (wIPS), средство за управление безопасността на клиентите Cisco Secure Client Manager и интелигентна система за мобилен роуминг Cisco Mobile Intelligent Roaming. Хардуерната платформа Cisco MSE и прилежащото програмно осигуряване добре се интегрира с продуктите на Cisco за унифицирани безжични мрежи, системи с унифицирани коммуникации (Cisco Unified Communications Manager) и устройства, съвместими с мрежовите технологии на Cisco. Всичко това позволява да се разширява корпоративната мобилна система и да увеличава тяхната значимост за бизнеса.
Вече много партньори – разработчици на приложения и решения са интегрирали или планират да интегрират свои системи с платформата MSE. В партньорската екосистема MSE влизат такива компании, като Nokia и Oracle, технологични партньори AeroScout, Agito Networks и Airetrak, а така също и водещи разработчици на приложения - IntelliDOT и Johnson Controls (приложения за медицина) и OATSystems (приложения за промишлено производство).
"За да удовлетвори и превиши очакванията на бизнеса в сферата на мобилността, ИТ отрасъла е длъжен да повиши безопасността и улесни управлението на множество устройства, да интегрира разнородни мрежи, да създава нови приложения, да предоставя сигурен достъп до необходимата информация и да осигури на потребителите единен набор от услуги, независимо от местоположението и типа мрежова свързаност" - заяви Brett Galloway, старши вицепрезидент отдел безжични технологии и сигурност в Cisco.
И ако такива гиганти, като IBM и Cisco са пуснали в ход на пълна пара такъв проект, към тях се присламчват десетки нови компании, а и да не забравяме Intel, който разработва чипове и безжични адаптери за преносими устройства, то е ясно, че ерата на всеобщата мобилност вече е настъпила.
Нека погледнем практиката. Възможностите на унифицираната комуникация и средствата за групова работа от IBM се демонстрират на видео с една примерна компания, която се занимава с проектиране на кафеварки. Базираната в Италия фирма използва финкциите на Lotus Sametime за взаимодействие с технологичните инженери в... Китай. Чрез динамичният (практически мигновен) обмен триизмерните модели на изделията с помощта на функцията на Lotus Sametime и приложението 3DLive от Dassault Systemes, специалистите оперативно решават всички проблеми, свързани с качеството на бъдещия продукт, за да ускорят неговото извеждане на пазара.
Да, труда е направил от маймуната човек, и още живи индивиди, които помнят определения трудов ритъм ("от и до" с излетите през уикендите, периодическите "сбирки" в края на месеца и приятните дати за получаване на аванс и основна с отбелязване на събитието в неголям колектив).
Днес това започва да се превръща в минало за много компании, които бързо крачат в крак с новите технологии и бизнес прогреса, а в бъдеще – те ще стават все повече.
Както не без основание предричат бизнес консултантите, аналитиците и експертите на база наблюдаваните трендове и тенденции, виртуалното работно място (Virtual Workplace) става задължителен елемент за ефективността на труда. Няма да има повече нужда да се тъпчем в градския транспорт в средата на потни съграждани или да гълтаме изгорели газове в ежедневните задръствания и да похабяваме часове от остатъка на живота ни в безмислен път от вкъщи до работното място и обратно. Настъпва време, когато няма да има никаква необходимост от работа в офиса – просто ще вземаме своето работно място с нас. Работете ако искате и на плажа!
Настолните телефони и компютри също постепенно ще изчезнат, като ще бъдат заменени с разнообразни мобилни устройства, които ще поемат и традиционните офисни функции. Инструментите на социалните мрежи, възможността да се организират и провеждат конференции и съвещания във виртуалния свят ще заменя напълно реалното присъствие на хора. Моделите на работа и трудови отношения ще претърпят огромни промени благодарение на повсеместно разпространяващата се глобализация и "екологично дружелюбни" инициативи на бизнеса – честотата на посещения в офисите ще намалее, а ще се поощрява работата от дома.
Обикновенните ежедневни инструменти (наред с електронната поща) ще станат център за незабавен обмен на съобщения (Instant Messaging, IM) и средства за колективна работа в реално време. Подобно на електронната поща, която вече е станала неотменна част на съвременния бизнес процес, незабавния обмен на съобщения ще бъде предпочитан начин за бизнес взаймодействие за новото поколение труженици на клавиатурата. Разпространението на унифицираните комуникации се активизира в насока от традиционната услуга за незабавен обмен на съобщения и се превръща в "отправна точка" за разширяване мрежите на мултимодалните системи (предполагащи комбинирани различни транспортни мрежи при предаване на разнородна информация).
Нас ни очаква преход от телефонния звън към съвместните бизнес процеси. Компаниите преминават от използване на базовите възможности на моментните съобщения – подобно на функцията "click-to-call" и уведомяване за присъствие в мрежата ("online presence”) – към тясна интеграция на услугата IM с бизнес-процесите и специализирани бизнес-приложения.
Функционалната съвместимост (Interoperability) и откритите стандарти ще пометат собственическите канони в сферата на бизнеса и обществения живот. Всеобщата нужда от функционална съвместимост и наличието на установени отраслови стандарти карат доставчиците на услуги да имплементират унифицирани комуникации и да обезпечават взаимодействието на своите системи. Възможността, която излиза наяве при конвергентно, колективно и функционално богато "присъствие онлайн" позволява на хората и компаниите бързо да намират и използват нужните ресурси, повишавайки ефективността на бизнеса и качеството на живот.
Появяват се нови модели бизнес конференции, делови преговори и съвещания. Правилата на поомръзналите ни традиционни избирателни съвещания с разгласяване по телефона стават история. Съществуващите модели "работни съвещания" напълно се трансформират, а методите, средствата и процесите стават във висша степен оперативни, специализирани и целенасочени (а не универсални), основани на контекстта и необходимостта.
В практиката онлайн корпоративните съвещания оказват широка приемственост на технологиите за триизмерни виртуални светове и интерактивни бизнес игри, доколкото максималната приближеност към класическия модел (или, с други думи, придаването на социално типичните черти на ежедневните работни операции), ще стане обичайно използвана от следващото поколение служители, които ще работят по-продуктивно в позната и разбираема среда.
Дори сега услугите и платформата на унифицираните комуникации и колективната работа получава широко признание. Глобалното подразделение IBM Global Technology Services помага на клиенти по целия святда внедряват и експлоатират конвергентни мрежи за предване на глас, видео и данни. Например IDEA Cellular – водещ оператор на мобилна мрежа, член на многопрофилния промишлен холдинг Aditya Birla Group – осъществява, с участието на IBM и Cisco, внедряване единствено по рода си на система за унифицирани телекомуникации и групова работа, която е призвана да съдейства за повишаването на продуктивността на персонала и ръстта на бизнеса. IBM предоставя необходимите услуги, активи и интелектуални ресурси за консултации и проектно поддържане на внедряването, като обезпечава безпроблемното интегриране на решението в съществуващата бизнес среда. Инвестициите на IBM ще бъдат насочени по направление осигуряване нуждите на клиентите при интеграцията на мултиплатформени среди и различно мрежово оборудване на доставчиците на услуги по свръзките. IBM също така много инвестира в обучение и повишаване квалификацията на инженерите, консултантите и специалистите по сервизното обслужване на основата на методология Global Services Method and Reference Architecture, успешно тествана върху хиляди подобни проекти.
Значителен брой водещи компании от цял свят използват програмно осигуряване и услуги на IBM за имплементиране на нови решения в унифицираните комуникации. Avaya разработва за Кредитния съюз на служителите от щата Пенсилвания (Pennsylvania State Employee's Credit Union, PSECU) една добра система от унифицирани комуникации, основана на технологии от IBM и включващи услугите - телефонна и факсова връзка, електронна поща и незабавен обмен на съобщения. Компанията Forterra System с помощта на технологията IBM UC2 (унифицирани комуникации + средства за групова работа) създават иновационни решения под кодовото име "Babel Bridge" ("Вавилонски мост"), който позволява на разузнавателните служби в САЩ да използват единна графична система за оперативно взаимодействие във виртуалния свят. Бизнес партньор на IBM - компанията VBrick пусна на пазара допълнителен програмен модул VBrick Video Plug-in for Lotus Sametime, който осигурява предаването на поточно видеосъдържание (включително услугата "видео по поръчка") в среда IBM Lotus Sametime.
В това направление действа и Cisco, която обяви новата стратегия на Cisco Motion. Тя предоставя на бизнеса практическо решение за интеграция на мобилни устройства, приложения, системи за охрана и разнородни мрежи на база единна унифицирана платформа.
Основния елемент от стратегията на Cisco Motion е устройството Cisco 3300 Series Mobility Services Engine (MSE). Тази хардуерна платформа има открит интерфейс API за консолидация и поддръжка на разнообразни мобилни услуги в жични и безжични мрежи. Cisco изведе на пазара четири програмни продукта за платформата MSE: софтуер за репорти на Cisco Context-Aware Software, система за предотвратяване на проникване Cisco Adaptive Wireless Intrusion Prevention System (wIPS), средство за управление безопасността на клиентите Cisco Secure Client Manager и интелигентна система за мобилен роуминг Cisco Mobile Intelligent Roaming. Хардуерната платформа Cisco MSE и прилежащото програмно осигуряване добре се интегрира с продуктите на Cisco за унифицирани безжични мрежи, системи с унифицирани коммуникации (Cisco Unified Communications Manager) и устройства, съвместими с мрежовите технологии на Cisco. Всичко това позволява да се разширява корпоративната мобилна система и да увеличава тяхната значимост за бизнеса.
Вече много партньори – разработчици на приложения и решения са интегрирали или планират да интегрират свои системи с платформата MSE. В партньорската екосистема MSE влизат такива компании, като Nokia и Oracle, технологични партньори AeroScout, Agito Networks и Airetrak, а така също и водещи разработчици на приложения - IntelliDOT и Johnson Controls (приложения за медицина) и OATSystems (приложения за промишлено производство).
"За да удовлетвори и превиши очакванията на бизнеса в сферата на мобилността, ИТ отрасъла е длъжен да повиши безопасността и улесни управлението на множество устройства, да интегрира разнородни мрежи, да създава нови приложения, да предоставя сигурен достъп до необходимата информация и да осигури на потребителите единен набор от услуги, независимо от местоположението и типа мрежова свързаност" - заяви Brett Galloway, старши вицепрезидент отдел безжични технологии и сигурност в Cisco.
И ако такива гиганти, като IBM и Cisco са пуснали в ход на пълна пара такъв проект, към тях се присламчват десетки нови компании, а и да не забравяме Intel, който разработва чипове и безжични адаптери за преносими устройства, то е ясно, че ерата на всеобщата мобилност вече е настъпила.
Здравейте!
ReplyDeleteСтатията е страхотна.
Интересното е, че все още тези технологии не са навлезли с пълна сила в България.
Лично аз се заминавам от година и половина с онлайн комуникации и решения за съвместна работа, които интегрират на едно място всички канали на комуникация. (Lotus Sametime....)....и решения, които са уеб 2.0 насочени.
Ако желаете да сподеите повече за подобен тип решения или пъл искатае да научите повече можете да посетите lotus bg обществото на locopo.net.
Очакваме Ви....