tag:blogger.com,1999:blog-4646058686247885856.post4735743665039441006..comments2023-09-05T16:53:17.860+01:00Comments on IT analyses blog: Проблем на растежаNanyo Nanevhttp://www.blogger.com/profile/08429777706919694715noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-4646058686247885856.post-36213678212219037132008-09-14T11:26:00.000+01:002008-09-14T11:26:00.000+01:00Благодаря за изчерпателния коментар Милене. Напълн...Благодаря за изчерпателния коментар Милене. Напълно съм съгласен с теб за незнаенето и последващото неможене. Пак стигаме до яйцето или кокошката. За да се създадат условия за обучение на персонала, първо мениджърите трябва да са узрели за нуждата от обучение на персонала. Според мен трябва първо мениджърите да осъзнаят пропуснатите ползи и загубите от незнанието на техните служители. Има фирми, които инвестират в знанието на своите хора, но има такива, които не го правят. Практиката показва еднозначно кои печелят и кои губят. Все пак живеем в информационнате ера и днешната икономика е икономика на познанието.Nanyo Nanevhttps://www.blogger.com/profile/08429777706919694715noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4646058686247885856.post-23080890803525813642008-09-13T19:58:00.000+01:002008-09-13T19:58:00.000+01:00Интересна тема за интеграцията на ИТ в бизнеса, но...Интересна тема за интеграцията на ИТ в бизнеса, но смятам, че на въпроса за „компютърната грамотност” на персонала и/или управата в дадената фирма трябва да бъде обръщано повече внимание.<BR/>По начало те трябва да вървят ръка за ръка, за да има разбиране и ефективни ползи от каквато и да било инвестиция. Навярно ще изкочи въпроса – Кое по напред ? – яйцето или кокошката ? - Обучение или ИТ интеграция (в смисъла на твоята статия)<BR/>Обучението и допълнителната квалификация на персонала биха помогнали за по-добро ИТ интегриране със специфичните бизнес процеси във фирмата, защото идеите и нуждите ще са предложение от първа ръка – персонала. Разбира се, този случай е идеален и трудно постижим по разбираеми причини. Подобни препоръки съм имал от хора с опит от предишна работа, но за съжаление те са рядкост. Техническото и финансово одобрение на подобни идеи има по-широк отклик от страна на управителя и персонала, както и липсата на „страх от неизвестното” при последващото му използване.<BR/>Практически е невъзможно и нецелесъобразно да губиш времето на един счетоводител например с непонятни за него технически решения, за да прецени, че му е нужно архивиране на данните. (Често се стига до този извод, след загуба на жизненоважна информация за фирмата, но тогава е виновен системният администратор или външната ИТ поддръжка, ако въобще има такава :) Но общото познаване на материята и възможностите за архивиране от страна на този счетоводител, би помогнало много на системния администратор при определяне на политиките за архив, а от там и за по-ефективно използване на дисково пространство или ако не говорим за ефективност, то поне за правилна преценка за нужния капацитет на дисковите масиви и съответния резерв предвиден във времето. Защото въпросният служител може да каже, че му е необходим архив на определени транзакции, които се извършват единствено понеделник и сряда. Ако аз в лицето на системен администратор нямам тази информация, бих архивирал всичко подред, всеки ден с идеята „да си вържа гащите”, но за сметка на дисково пространство и време – а знаем, че и двете са разход за бизнеса.<BR/>Затова ИТ интеграцията трябва да върви ръка за ръка с обучението. Както ти Наньо, прекрасно си описал този процес в статията си, смятам, че самото предложение на ИТ консултанта за една модерна, ефективна и ценово оптимална ИТ инфраструктура във фирмата трябва да се съпътства ако не с обучение, то поне общо запознаване и на персонала (не само шефовете). Тук се сблъскваме с друг крайпътен камък – отношението и разбирането на проблематиката от страна на управата. От бизнес гледна точка е достатъчно да убедиш ръководството или хората, които отпускат бюджета, но практиката и опита ми показват, че те не винаги вземат верни решения, защото не са запознати със спецификата и особеностите на работа на конкретен служител. Една чудесна и технически издържана ИТ инфраструктура може да затрудни или да спъне изцяло работата на даден служител или дори отдел, ако няма разбиране и поне малко ИТ „грамотност”. <BR/>Работата ме e сблъсквала с хора с елементарни „компютърни” познания(като мен), за които простата преработката на даден файл на MS Excell отнема скъпоструващо време. Разбира се, това е непонятно за шефа, който си мисли, че така или иначе работата върви. Друг пример е липсата и незнанието за монтиране на сигнатури (подписи) при изпращането на мейл кореспонденция. Това е елементарно, но има случаи, в които може да бъде провалена дадена сделка при изпращане на оферта. <BR/>Незнанието за възможността за двустранен печат (при определени модели принтери, ако има налични такива във фирмата) също би съкратил време и разход.<BR/>Давам малко и прости примери, но практиката доказва, че те са множество и са налице във всяка една организация и не са тема на постинга ми.<BR/>Извода, който трябва да си направят собствениците на съответния бизнес, за да бъде ефективна тяхната ИТ инфраструктура, е разбиране за нуждата от обучение на персонала, ако не регулярно, то поне встъпително в процеса на имплементация.<BR/><BR/>Милен Люцканов<BR/>системен администраторvMilenhttps://www.blogger.com/profile/05318089702427368203noreply@blogger.com